fredag den 6. april 2012

I gamle dage ved Sneum Å .......




Fandt et album med gamle fiskebilleder - ture fra Sneum å fra dengang åen var ukendt, og laks var noget man fangede meget langt mod nord i det forjættede land Norge. Dengang var der altid mange regnbuer, som vi fiskede på spinner, orm og flue. Ovenfor et billede af fætter Thomas og mig. Thomas i matchende blåt sæt med ABU-kasket, sweater og Blue-Line fluestang. Jeg er ham med halfjerserhåret. Regnbuerne var nogle af de første fisk, vi fangede på flue. 


Grejet var dengang tungt og stængerne langsomme - lavet af glasfiber. Det er derfor, vi har så store overarme idag ! Jeg havde en Olympic stang, og hjulet var et ABU Delta 3, som var uden bremse ! Den dag idag fisker jeg også med fluehjul "Made in Sweden", men overløb er heldigvis ikke længere et problem. Thomas havde et Rimfly hjul og en ABU "Blue Line". Vi havde DT-synkeliner, og vådfluerne hed Red Tag og Black Zulu. 

Sidste billede er fra vores første telttur. En fantastisk tur hvor Poul, Anders, fætter Thomas og jeg tilbragte en uge ved Sneum å. Stod alene op tidligt den første morgen, og fangede på en Mepps spinner min første havørred - 62 cm og gode 5½ jyske pund. Fisken var noget slidt, da mine forældre og onkel Ole (som har sneget sig med på billedet) kom for at hente fisken om eftermiddagen.



Bemærk gummistøvlene som hænger til tørre. Husker at der var et par stykker, som var "i åen" om eftermiddagen ! Resten af ugen flød Sneum å med nyklippet grøde, så vi ikke kunne fiske. Måtte fordrive tiden med andre gøremål. Af den lokale bonde fik vi 12 nylagte æg fra hønsegården, så vi kunne lave en æggekage. Æggekage blev de aldrig til, da der gik æggekrig i forhavedet ! Siden blev det til mage telture af mere eller mindre seriøs karakter.

Stram line 

Søren

2 kommentarer:

  1. Ha Ha super fedt at se de billeder....Det er jo lige som, det var igår..

    Med Venlig hilsen
    Hiking Viking (JP)

    SvarSlet
  2. fweffffffyfgy7wegf7geygfwgftwert6dfw6ft6wft2f6f5wdwtf6ftgigo

    SvarSlet